Forum ..::Śląski Fan Klub Fiata 126p::.. Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Tym razem głowica

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum ..::Śląski Fan Klub Fiata 126p::.. Strona Główna -> www.126.SLASK.PL
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Salzi



Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze
Płeć: facet

PostWysłany: Sob 23:07, 27 Wrz 2008    Temat postu: Tym razem głowica

Było piękne wrześniowe popołudnie godzinka 16... Naszła mnie chęc na zimne piwko no i postanowiłem podskoczyć sobie na Pławniowice. Oczywiście autobana ok 80-90km/h, końcowe kilometry nagle maluszek tak nagle zrobił sie głośny. Zaniepokoiło mnie to troszeczkę bo cóż mogło by zepsuć tak piękny dzień, jeszcze tylko 2 km do zjazdu ale odgłosy dobiegające ze stajni były coraz bardziej denerwujące. Oczywiście awaryjne, patrze w silnik i mało co sie nie przewróciłem widząc co się tam stało....
Tłumik wisi tylko na jednej obejmie, już niestety nie przyczepiony do silnika, wszystko było by dobrze gdyby puściły tylko śruby z tłumika, a tu niespodzianka gdzieś straciły sie śruby z kolektorów...

Przechodząc do sedna sprawy dzień z du*y.
Czeka mnie wymiana głowicy i bawienie sie z elementami sinika:)
Mam kilka pytań....
1. Warto rozwiercać wyrwane gwinty z 8 na 10?jest jaki kolwiek sens tej operacji?
2.Na co zwrócić uwagę przy ściąganiu głowicy?
3. Co warto wymienić oprócz uszczelki pod głowicą,uszczelek drążków popychaczy no i sama głowicą?
No i oczywiście mile widziane jakieś rady:)
Coś widzę ze ten dział jest stworzony specjalnie dla mnie:)
Pozdro:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Franek



Dołączył: 25 Kwi 2007
Posty: 1662
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 0:55, 28 Wrz 2008    Temat postu:

albo zmienisz głowicę, albo za jakieś tam powiedzmy 100 zeta dasz głowicę do przegwintowania. Jeśli nie jest mocno wyrwane, to klej do gwintów powinien wystarczyć Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
djluki



Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radlin
Płeć: facet

PostWysłany: Nie 13:19, 28 Wrz 2008    Temat postu:

kumpel sam przewiertal i nagwintowal na m10 i juz tak jezdzi 2 lata i sie niezle trzymie Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kulik



Dołączył: 19 Lip 2008
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: rybnik

PostWysłany: Nie 14:23, 28 Wrz 2008    Temat postu:

ja mam tak zrobione i sie trzyma sam gwintowałem ;]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Salzi



Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze
Płeć: facet

PostWysłany: Nie 16:57, 28 Wrz 2008    Temat postu:

Też mogę sobie nagwintować M10 ale właśnie zastanawiam sie czy nie poszukać na szrocie jakiejś głowicy nie mam pojęcia co bd lepszym rozwiązaniem:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zolwik_1988
Administrator


Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 1479
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze
Płeć: facet

PostWysłany: Nie 17:50, 28 Wrz 2008    Temat postu:

a masz pewność że głowica ze szrotu będzie w dobrym stanie... Question wiem gdzie po nią pewnie pojedziesz a tam ostatnio nie szanują części za bardzo z maluszka Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Franek



Dołączył: 25 Kwi 2007
Posty: 1662
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 17:58, 28 Wrz 2008    Temat postu:

no to jeśli możesz gwintować to gwintuj. Na szrocie masz spore szanse na trafienie głowicy z pęknięciami między zaworowymi. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zolwik_1988
Administrator


Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 1479
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze
Płeć: facet

PostWysłany: Nie 18:00, 28 Wrz 2008    Temat postu:

a tak se przegwintujesz i wiesz co masz i z czym jeździsz Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mateusz3120



Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Chorzów

PostWysłany: Nie 19:06, 28 Wrz 2008    Temat postu:

zolwik_1988 napisał:
a tak se przegwintujesz i wiesz co masz i z czym jeździsz Smile




dokładnie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rampula



Dołączył: 03 Maj 2007
Posty: 345
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom
Płeć: facet

PostWysłany: Nie 20:05, 28 Wrz 2008    Temat postu:

no i oprocz tego jak juz bedziesz robil to kup sobie zestaw uszczelek gaznika bo go trzeba sciagnac (chociaz wystarcza dwie: uszczelka glowica - stolik i stolik-gaznik, o ile pamietam ksztalt serca i rombu), hmmm no jeszcze uszczelka pod dekel z zaworów, uszczelki tlumik-kolektor no i jak Ci ulecial kolektor to tez uszczelka kolektor-glowica Very Happy

hmm no to chyba wszystko, warto sie zaopatrzyc w klucz dynamometyczny Smile

w razie czego pytaj Smile pozdrawiam Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Salzi



Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze
Płeć: facet

PostWysłany: Pon 18:00, 29 Wrz 2008    Temat postu:

Teraz tylko jutro do garażu jakoś muszę dojechać no i zaczynać robotę bo już we wszystko się zaopatrzyłem oprócz uszczelek pod gaźnik:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bad



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 0:55, 30 Wrz 2008    Temat postu:

Zmień głowice, nie ma sensu rozwiercać i gwintować, tymbardziej, że
to seria. Idź na złom weź małą śrubke: 10 zobacz czy gwinty sprawne,
czy nie ma pęknięć międzyzaworowych i czy szpilki od klawiatury zaworów i
gaźnika mają dobry gwint.
Uszczelka głowicy, osłon popychaczy, pokrywy zaworów, to niezbędne minimum
które muiszsz mieć, plus wcześniej wspomniane gaźnika.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Salzi



Dołączył: 09 Sie 2008
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zabrze
Płeć: facet

PostWysłany: Wto 14:24, 30 Wrz 2008    Temat postu:

chyba chodziło Ci o 8 a nie 10:) Głowice już mam, muszę ją tylko wyczyścić i sprawdzić pod kątem przydatności:)Smile Stara wykręcę i oczywiście rozwierce i przegwintuje żeby była już w zapasie:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bad



Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 0:30, 03 Paź 2008    Temat postu:

Chodziło mi o 10: rozmiar klucza którym się ją odkręca śrubka to 6mm i
to niewielka chodziło o gwinty którymi się obudowy przykręca i termostat.
Naprawde nie opłaca się już tego naprawiać, szkoda roboty jeszcze na
seryjną nic nie wartą główke.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum ..::Śląski Fan Klub Fiata 126p::.. Strona Główna -> www.126.SLASK.PL Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Programosy.
Regulamin