|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
matek88
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: k/czestochowy
|
Wysłany: Czw 0:02, 12 Cze 2008 Temat postu: Tłumik |
|
|
Czy się da zrobić z orginalnego tłumika tak żeby głośniej chodził i żeby policja sie nie czepiala
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Bonus
Dołączył: 10 Sty 2008
Posty: 646
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Racibórz Płeć:
|
Wysłany: Czw 15:13, 12 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
Pustaka , a co do polciji to zależy na jakiego trafisz .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
SEBRIGHT
Dołączył: 18 Lut 2008
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Podolany/ 30 km od Krakowa Płeć:
|
Wysłany: Czw 20:13, 12 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
zrób tak żeby nie było spawu widać, a na tych co głośność sprawdzają to niegdy nie trafiłem. musiałbyś mieć niezłego pecha
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
michał cze-wa
Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: częstochowa
|
Wysłany: Pią 10:56, 13 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Możesz zrobic też tak jak na opisie ponżej podanym
Przerobka tłumika fiata 126p
Prosta konstrukcja fabrycznego tłumika fiata 126p pociąga za sobą pogorszenie osiągów silnika, który jest dławiony w górnym zakresie prędkości obrotowych, w samym zaś tłumiku niemożliwe jest dostateczne wykorzystanie zjawisak fali odbitej (rezonansu), wpływającego na wskaźniki robocze silnika. Ponadto w forsownie eksploatowanym silniku często występuje szkodliwy wzrost obciążeń termicznych. Proponowana zmiana konstrukcji tłumika umożliwia powiększenie mocy silnika i uzyskanie oszczędności paliwa zarówno w normalnej ekspoatacji, jak i przy jeździe sportowej.
Przerobka polega na zastosowaniu w tłumiku jednej przegrody oraz dwóch komór, a także połączeniu przewodów wewnątrz tłumika w trójnik. Przewód wylotowy jest zakończony ejektorem (wersja turystyczna), lub dyfuzorem (wersja sportowa). W tym drugim przypadku należy jednak liczyć się ze wzrostem głośności.
Wykonanie tłumika
tłumik po przeróbce pokazany jest na rys.1 Do przeróbki należy wykorzystywać nowy tłumik fabryczny oraz częściowo zużyty (wykorzystuje się z niego odcinki rur giętych na wewnętrzne przewody gięte - kolanka). Pracę rozpoczyna się od rozpołowienia nowego tłumika i wytopienie palnikiem acetylenowym, końców przewodów wlotowych i wylotowych w dolnej części puszki. Połówki tłumika rozłącza się posługując się palnikiem prowadzonym przed linią zgrzewu od strony dolnej części puszki (można uzyć piłki, lecz jest to czasochłonne). Perforowane odcinki przewodów wlotowych i wylotowych odcina się palnikiem wewnątrz górnej pokrywy w odległości 10mm od ścianki i wyrównuje się deformacje. Z rur pochodzących ze starego tłumika wykonuje się trójnik (rys. 2). Trójnik ten należy dopasować do przygotowanych wcześniej końców przewodów wlotowych i wylotowego, tak aby uzyska dokładne połączenie rur. Zaleca się stosować kielichowe połączenia od strony natarcia spalin. Po dopasowaniu trójnika trzeba jego końce przyspawać do rur wlotowych i wylotowej wewnatrz puszki tłumika. Nastepnie należy przyspawać przegrodę (rys. 3) na obwodzie górnej częście puszki i do trójnika w meiejscu wycięcia w kształcie litery U. Kolejna czynnością jest przyspawanie rurek - rezonatorów (rys. 4) do wewnętrznych przewodów wylotowych (czynność tę można wykonać przed przyspawaniem trójnika). Połączenia należy wykonać starannie i w sposób trwały, gdyż wpływają one w istotny sposób na osiągi silnika i trwałość tłumika. Przewód wylotowy należy wyoblić (wyoblić spłaszczenie standardowej końcówki wylotowej na średnicę rury) oraz wykonać perforację zgodnie z rys. 1. Otwory w rurze wylotowej wierci się bez wytapiania rury z górnej częsci puszki. Na koniec przewodu wylotowego (rury wydechowej) zakłada się obudowe ejektora, sporządzonego zgodnie z rys. 5, spawają jego wlot do rury, a bok do krawędzi puszki. Można to zrobić przed zespawaniem dolnej częsci puszki. W wersji sportowej zamiast ejektora zakłada się na rurę dyfuzor zwinięty z blachy (rys. 6)
Zalecenia regulacyjne
Walory przerobionego układu wydechowego ujawniają się w pełni przy technicznie sprawnym i wyregulowanym silniku, przy czym wskazana jest zmiana parametrów regulacyjnych układu zapłonowego. Statyczny kąt wyprzedzania zapłonu można zwiększyć do 14' (odpowiada to przesunięciu znaku na kole pasowym - mierzonemu na obwodzie zewnętrznym koła pasowego - o 4...5mm w stosunku do znaku na pokrywie rozrządu, który określa kąt wyprzedzenia zapłonu 10', jeśli znak na kole pasowym i pokrywie rozrządu pokrywają się).
Korzystne jest stosowanie podkładki dystansowej pod gaźnik oraz filtru powietrza bez perforacji zewnętrznej, co zapewnia lepsze efekty ekonomiczne. Opisany układ wydechowy, podczas badań silnika 650 cm3 na hamowni, dał wzrost mocy ok. 1.8 kW (2.5 KM) w stosunku do słumika standardowego. Uzywskano także większe wartości momentu obrotowego, bardziej płaską chcarkterystykę tego momentu i powiększenie zakresu użytecznych prędkości obrotowych. Jednostkowe zyżycie paliwa ge = 260g/(kW*h), tj. 191g/(KM*h), silnika ze zmodyfikowanym tłumikiem zapewnia oszczędność ok. 15% zużycia paliwa przy prędkości 80 km/h w porównaniu z rozwiązaniem konwencjonalnym. Opory wewnętrzne wynoszą ~0,7 kPa (10 mm H2O), głośność oscyluje wokół wartości 97 dB(A), w zależności od wersji.
Uwaga. Nastawy regulacyjne gaźnika i kąta wyprzedzenia zapłonu należy dobierać do indywidualnych cech silnika, zwłaszcza w przypadku jazdy sportowej. Zaleca się wówczas stosunkowanie świec zapłonowych F100 oraz zwiększenie dyszy głównej paliwa o 10...15 jednostek, a powietrznej o 5 jednostek oraz ustawienie pływaka na wymiar 6mm. Istotny jest także dobór rurki emulsyjnej.
Należy się przy tym kierować ogólnymi zasadamu oddziaływania ww. elemntów na skład mieszaniki. Ich właściwy dobór umożliwia ekonomiczną eksploatację przy odczuwalnym wzroście dynamiki.
Uwaga. Fabryczny tłumik w wersji B, montowany w samochodach Polski Fiat 126 wersja E, nie nadaje się do przeróbki. Jeżeli któryś z właścicieli fiata 126pE chciałby zastosować opisane rozwiązanie, musiałby kupić do przeróbki tłumik standardowy
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez michał cze-wa dnia Pią 22:36, 13 Cze 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
michał cze-wa
Dołączył: 12 Cze 2008
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: częstochowa
|
Wysłany: Pią 10:57, 13 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
póznie j dołącze schematy do tego t jak chcesz to może i jakies zdjęcia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Franek
Dołączył: 25 Kwi 2007
Posty: 1662
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 14:12, 13 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
I dodaj link z jakiego to wziąłes, żebyśmy nie zostali posądzeni o plagiat!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
matek88
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: k/czestochowy
|
Wysłany: Pią 19:46, 13 Cze 2008 Temat postu: |
|
|
schemat i fotki daj dedzie latwiej zrobic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|